صدرنشینی دوباره کینگ لئو ، 100 فوتبالیست برتر سال از نگاه گاردین

به گزارش صبح مهریز، لیونل مسی که سال گذشته عنوان مرد شماره یک جهان را به لوکا مودریچ واگذار نموده و سوم شده بود، بهترین فوتبالیست جهان در سال 2019 از نگاه گاردین شناخته شد.

صدرنشینی دوباره کینگ لئو ، 100 فوتبالیست برتر سال از نگاه گاردین

به گزارش خبرنگاران، 239 کارشناس از 63 کشور شامل 23 بازیکن نامدار فعلی و پیشین با 1087 بازی ملی 9560 رای دادند تا بهترین بازیکن فوتبال سال 2019 شناخته گردد. این برای هشتمین سال است که گاردین بهترین بازیکن سال را انتخاب و لیونل مسی برای پنجمین بار رای اول را از آن خود می نماید. در دوره های پیشین تا 2017 یک بار کریس رونالدو اول شده بود و سال گذشته هم مودریچ بالاتر از کریس و مسی در صدر ایستاد.

هر کارشناس و داور می توانست 40 بازیکن برتر را به ترتیب معرفی کند و فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا سال جاری 45 درصد آرای اول را به دست آورد. ویرجیل فن دایک هلندی با 37 درصد دوم شد، سادیو مانه با 9 درصد، رونالدو با پنج درصد و محمد صلاح و کیلین امباپه هر کدام با یک درصد رای اول در رده های بعد ایستادند.

239 داور این دوره به این ترتیب از گوشه و کنار جهان برگزیده شده بودند: 21 داور از آفریقا، 15 داور از آسیا، 146 داور از اروپا، 16 داور از آمریکای شمالی و مرکزی و 41 داور از آمریکای جنوبی. از ایران بهنام جعفرزاده، معاون سردبیر سایت ورزش3 در این رای گیری حضور داشت و از مهم ترین مربیان که به انتخاب فهرست 100 فوتبالیست برتر 2019 رای دادند می توان به فالکائو از برزیل، آلبرتو زاکه رونی از ایتالیا و فاتح تریم از ترکیه اشاره نمود.

پاتریک اندرسن از سوئد، دیمیتار برباتف از بلغارستان، کوئنتین فورچون از آفریقای جنوبی، نونو گومز از پرتغال، سرگئی کریاکف از روسیه، دانیل ماسارو از ایتالیا، ایگور تیتوف از روسیه، خولیو سزار اوریبه از پرو، خاویر زانتی از آرژانتین و زیکو از برزیل از مطرح ترین و نام آشناترین فوتبالیست های بین المللی هستند که در این رای گیری شرکت و با انتخاب های خود برای معرفی بهترین فوتبالیست های سال گاردین مشارکت کردند.

همه 239 داور نام مسی را در فهرست برگزیدگان خود نوشتند و این آمار برای فن دایک 235 داور بود. رونالدو برای نخستین بار نتوانست یکی از صندلی های اول یا دوم را از آن خود کند و چهارم شد اما نکته عجیب سقوط آزاد مودریچ بود که از رده یک سال گذشته تا رده 45 پایین رفت و حتی یک پله پایین تر از هم تیمی خود تونی کروس ایستاد. مسی 309 امتیاز بیش از نفر دوم یعنی فن دایک آورد و دفاع هلندی لیورپول 500 امتیاز بیش از هم تیمی سنگالی خود مانه داشت.

منچسترسیتی با 11 بازیکن در 100 بازیکن برتر سال صدرنشین باشگاه ها شد و لیورپول با 10، بارسا و پاریسن ژرمن با 9، رئال مادرید با هفت و تاتنهام هاتسپر با شش بازیکن در رده های بعد قرار گرفتند. در بخش ملی، برزیل 17 بازیکن در فهرست داشت و انگلیس و فرانسه با 9، آلمان با هشت، هلند و اسپانیا با هفت، آرژانتین با شش و ایتالیا با پنج بازیکن پس از برزیل ایستادند.

در بخش باشگاهی لیگ برتر انگلیس مانند سال گذشته 37 نماینده در فهرست 100 بازیکن برتر سال داشت و تعداد نماینده های لالیگا از 29 بازیکن سال گذشته به 21 بازیکن رسید. لیگ ایتالیا با 14، لیگ یک فرانسه با 10 و بوندسلیگا با هشت بازیکن در رده های بعد قرار گرفتند.

سال جاری 321 بازیکن از داوران گاردین رای گرفتند و در نهایت مسی صدرنشین شد. رای اول هر داور 40 امتیاز کسب کرد، رای دوم 39 امتیاز و به ترتیب تا رای 40 که یک امتیاز گرفت. سال گذشته 225 کارشناس از 69 کشور در این رای گیری شرکت نموده بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 680

به "صدرنشینی دوباره کینگ لئو ، 100 فوتبالیست برتر سال از نگاه گاردین" امتیاز دهید

1 کاربر به "صدرنشینی دوباره کینگ لئو ، 100 فوتبالیست برتر سال از نگاه گاردین" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدرنشینی دوباره کینگ لئو ، 100 فوتبالیست برتر سال از نگاه گاردین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید